allt stängs ner på andra skärmen

Permalänk
Medlem

allt stängs ner på andra skärmen

har fått ett litet problem som jag inte haft tidigare och vet inte varför det har ändrats.

brukar alltid sätta upp tex discord och tex chrome på andra skärmen och kika på saker medans jag spelar. men nu så fort jag startar ett spel på main skärmen så försvinner det ifrån andra skärmen och lägger sig i bakgrunden på main skärmen. är garanterat bara någon simpel ruta eller något som jag råkat klicka bort i windows eller något men kan inte hitta vad.

Permalänk
Medlem

Detta började för några veckor sedan för mig med, förmodligen i en windows update och påverkar bara mina skärmar med displayport också.
har tyvärr ingen lösning åt dig, men jag är också nyfiken på ev. lösning.

Ytterst störande när allt från skärmarna anslutna med displayport landar på huvudskärmen.

Visa signatur

Mitt modermodem är trimmat!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem

Det hjälpte tyvärr inte men tack för tipset

Permalänk
Medlem

ingen som har någon lösning börjar bli irriterande att inte kunna använda båda skärmarna som man brukar

Permalänk
Medlem

Har läst en del om samma problem som jag har, men de verkar vara något med displayport som är boven.
Inte heller game-mode löste det för mig.

Visa signatur

Mitt modermodem är trimmat!

Permalänk
Medlem

Misstänker att du kör fullskärm, provat att köra fönster utan ramar? De flesta spel brukar ha den möjligheten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ldarax:

Misstänker att du kör fullskärm, provat att köra fönster utan ramar? De flesta spel brukar ha den möjligheten.

det funkar om jag kör en del spel i fullskärm, men har 3440/1440 UW skärm och i tex cs kan jag inte köra i den upplösningen.

men det skumma är att om jag ändrar till skärmens upplösning så funkar det utan problem men om jag sänker till 1920/1080 i mitten på skärmen så försvinner allt på andra skärmen. funkade utan problem innan jag skaffade windows 11